Help

Bestellen

Ontvang ik na het bestellen een bevestiging van de bestelling?
Je kunt de bevestigingsmail binnen 5 minuten in jouw mailbox verwachten. Zie je hem niet staan? Check dan eerst even de 'Ongewenste mail', misschien dat je hem daar kunt vinden.

Ook daar geen succes? Controleer dan even het e-mailadres dat je hebt ingevoerd. Foutje gemaakt? Geen probleem, neem dan even contact met ons op en wij passen het voor je aan. Klopt het e-mailadres wel maar heb je echt geen mail ontvangen? Neem dan ook direct even contact met ons op.

Krijg ik een factuur bij mijn bestelling?
De factuur en alle kado-informatie worden alleen per e-mail verstuurd. Deze informatie wordt niet met het kado meegeleverd, dus de ontvanger ziet alleen jouw waanzinnige verrassing! Wil je wel laten weten dat jij het kado hebt gestuurd? Kies dan voor het vrolijke gratis kadokaartje in de winkelmand.

Hoe snel kan mijn gepersonaliseerde kado verstuurd worden?
Voor de meeste kados met een Nederlands afleveradres geldt: voor 16:00 uur besteld, de volgende dag in huis. Dit geldt voor leveringen binnen Nederland. Als je zeker wilt weten wanneer je jouw kado kunt verwachten, bekijk je gewoon even de productpagina. Hier staat rechtsboven aangegeven wanneer het wordt geleverd.

Kan de levertijd van mijn kado versneld worden?
Wij zorgen ervoor dat jij jouw kado zo snel mogelijk in huis hebt. Vandaar onze vandaag besteld, morgen in huis service!

Hoe weet de ontvanger wie het kado gegeven heeft?
Je kunt altijd jouw eigen naam of tekst toevoegen aan jouw kado. Wil je op een andere manier laten weten dat het kado van jou afkomstig is? Kies dan voor het gratis kadokaartje in de winkelmand. Wanneer je geen van deze opties kiest wordt jouw kado "anoniem" verstuurd, superleuk op Valentijnsdag!

Wat is het gratis kadokaartje?
Het kadokaartje is de ultieme manier om de ontvanger van jouw kado te laten weten dat jij hem of haar hebt verrast. Het kaartje heeft een vrolijke print en is helemaal gratis, van ons voor jou!

Kan ik speciale tekens gebruiken?
Om (minder interessante) technische redenen is het niet mogelijk om Cyrillische, Aziatische, Griekse of Arabische tekens te gebruiken in je ontwerp. Je kunt wel los met overige tekens en zelfs emoticons. Mochten de door jou gebruikte tekens er gek uitzien in het eindresultaat, neem dan direct na je bestellen even contact op met de klantenservice.

Kan ik mijn kado naar het buitenland versturen?
Natuurlijk! Tijdens het bestellen kun je in de tweede stap van de winkelmand kiezen voor een ander afleveradres. Wil je vooraf weten wat de levertijd en verzendkosten zijn naar het buitenland? Klik dan op de verzendkosten die onder de prijs zijn aangegeven op de productpagina. Je kunt dan precies zien hoe snel het kado bij de ontvanger is en wat de verzendkosten zijn.

Is mijn kado op voorraad?
De kados op de website zijn altijd op voorraad, tenzij anders staat aangegeven op de productpagina. Wil je grote aantallen bestellen? Neem dan even contact op met de klantenservice voor een sneakpeek van de actuele voorraad.

Kan ik in de zomer chocolade bestellen?
Wij versturen onze chocoladekados het hele jaar door. Bij een temperatuur boven de 20 graden kunnen wij de kwaliteit van de chocolade alleen niet waarborgen. Jouw chocolade wordt dan op eigen risico verstuurd.

Zie ik het witte vlak achter mijn ontwerp in de editor bij textiel ook op het kado zelf?
Wanneer je een wit vlak rondom jouw foto of afbeelding ziet, heb je waarschijnlijk een JPG bestand gebruikt. Wanneer je kiest voor een PNG bestand met een transparante achtergrond wordt jouw ontwerp netjes uitgesneden. Raak je nu helemaal in paniek? Stuur ons dan een mailtje met jouw bestand en voor welk kado het bedoeld is. Wij passen het dan voor je aan.

Wat is de pasvorm van het textiel?
Iedereen is uniek! Om er zeker van te zijn dat je de juiste maat kiest, staat op de productpagina een handige maattabel. Deze kun je vinden bij de specificaties van het kado.

Kan ik tekst en een foto combineren en eventueel extra tekst toevoegen?
Wij willen je graag helpen jouw kado zo leuk mogelijk te maken. Daarom kun je bijna bij alle kados kiezen om een foto én tekst toe te voegen.
Wanneer je geen foto of zowel foto als tekst kunt toevoegen in de editor, is dit in de meeste gevallen technisch niet mogelijk voor dat kado. Denk hierbij aan gegraveerde kados van hout of glas.

Hoe weet ik of mijn foto van goede kwaliteit is?
Wij willen natuurlijk dat jij helemaal tevreden bent met jouw kado. Daarom is het belangrijk dat je foto's van goede kwaliteit zijn. Wanneer dit niet het geval is krijg je vanzelf een melding tijdens het personaliseren. Twijfel je? Stuur dan een mailtje naar de klantenservice met jouw foto en dan checken wij of deze geschikt is.

Betalen

Wat zijn de betaalgegevens van KadoWereld?
Onze bankgegevens zijn:
SWIFT / BIC code: NL36 RABO 0160 5957 11
IBAN Nr.: RABONL2U

Welke betaalmogelijkheden heb ik?
Je kunt bij ons op verschillende manieren betalen. Kies voor een van de volgende betaalmethodes om jouw kado zo snel mogelijk te ontvangen:

  • Ideal
  • Creditcard
  • Paypal
  • Klarna (achteraf betalen, dit is alleen mogelijk voor particuliere bestellingen)
Je betaling wordt dan direct verwerkt zodat we meteen met jouw kado aan de slag kunnen.

Het is ook mogelijk om via ‘Handmatige overboeking’ te betalen. Je betaling staat dan binnen 2-3 dagen op onze rekening. Zodra de betaling binnen is, krijg je hiervan per mail een bevestiging toegestuurd. Wanneer we je betaling hebben verwerkt ontvang je van ons een bevestiging via de mail. Jouw kado wordt pas verstuurd nadat de betaling is verwerkt. Hou dus wel rekening met een iets langere levertijd.

Kan ik op rekening bestellen?
Voor particuliere bestellingen is het niet mogelijk om op rekening te bestellen. Je kunt wel achteraf betalen via de betaalmethode Klarna.

Wil je een zakelijke bestelling doen en liever achteraf betalen? Neem dan contact op met onze zakelijke afdeling per telefoon: 0111 - 41 62 00 of e-mail: zakelijk@kadowereld.nl.

Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?
Je kunt jouw bestelling achteraf betalen met betaalmethode Klarna. Je kado wordt direct gemaakt en verzonden, maar je hebt na de bestelling 14 dagen de tijd om te betalen. Achteraf betalen via Klarna kost € 0,95.

Hoe gebruik ik een kortingscode of kadobon?
Je kunt jouw kortingscode invoeren tijdens de eerste stap in de winkelmand. Klik op de knop '+Kortingscode?' en daarna op 'Activeer'. De prijs van jouw bestelling wordt dan automatisch aangepast. Je kunt maar één kortingscode per bestelling gebruiken, wel zo eerlijk.

De KadoWereld kadobon verzilver je via deze link: https://www.yoursurprise.nl/kadobon-inwisselen. Vul jouw persoonlijke code in bij het vakje ‘Jouw Cadeaucode’. Klik daarna op ‘Inwisselen’ en ga op zoek naar jouw favoriete kado om te personaliseren. Het bedrag van de kadobon wordt direct verrekend in de winkelmand.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?
Past jouw kado door de brievenbus? Dan betaal je € 2,95 verzendkosten. Bij pakketpost zijn de verzendkosten € 4,95. Dit zijn de prijzen voor bestellingen met een Nederlands afleveradres. Op de productpagina kun je precies zien hoeveel verzendkosten bij jouw kado horen.

Wanneer betaal ik geen verzendkosten?
Bij een bestelbedrag boven de € 50,00 betalen wij de verzendkosten, ideaal toch? Dit geldt voor één afleveradres in Nederland en wanneer de complete bestelling op dezelfde dag wordt geleverd.

Wanneer je kados bestelt met verschillende levertijden, ontvang je jouw bestelling in delen. Hiervoor hoef je maar één keer verzendkosten te betalen.

Status bestelling

Wat is de status van mijn bestelling?
Benieuwd naar de status van jouw bestelling? Deze kun je eenvoudig checken door in te loggen op Mijn KadoWereld. De verschillende statussen betekenen het volgende:

  • Niet betaald: wij hebben de betaling van je bestelling nog niet ontvangen.
  • In productie: we zijn op dit moment bezig jouw unieke kado te maken.
  • Geannuleerd: je bestelling is geannuleerd en zal dus niet gemaakt en verstuurd worden.
  • Verzonden: houd de post in de gaten, je kado is onderweg!

Kan ik mijn bestelling achteraf nog aanpassen?
Als je bestelling op de status ‘Niet betaald’ staat, kun je zowel jouw ontwerp als de adresgegevens nog aanpassen. Je kunt de status terugvinden door in te loggen op Mijn KadoWereld en naar je lopende bestellingen te gaan. Als je jouw wijzigingen ook nog even telefonisch aan ons doorgeeft, kijken wij nog een keer extra of het is gelukt.

Is jouw ontwerp al perfect en wil je alleen een adreswijziging doorgeven? Dit kan als jouw bestelling op 'Niet betaald' of 'In productie' staat. Check dus even goed de status van je bestelling en neem na de wijziging contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Je kunt jouw bestelling alleen annuleren als je nog niet hebt betaald. Check eerst even de status van je bestelling op Mijn KadoWereld. Staat deze op 'In productie' of 'Verzonden' dan is je bestelling al gemaakt en kun je deze niet meer annuleren. Geef je annulering altijd even telefonisch aan ons door, zodat wij de productiestatus meteen voor je kunnen aanpassen.

Wat betekent de e-mail ‘wat zonde... jouw kado is gemaakt om te geven’?
Je krijgt deze mail van ons wanneer een kadotje in de winkelmand blijft en je de bestelling niet hebt afgerond. We helpen je hiermee herinneren jouw prachtige kado te bestellen. Via de link in de e-mail kun je dit kado alsnog heel eenvoudig bestellen. Wil je dit niet? Dan kun je jouw kado verwijderen uit de winkelmand en ontvang je hier geen bericht meer van.

Verzending en bezorging

Hoe wordt mijn kado verstuurd?
Wij verzenden zowel onze brievenbuskados als pakketpost via DHL. Per mail wordt aangegeven welke verzendwijze jouw kado heeft en ontvang je de bijbehorende 'track & trace' code.
Is jouw kado pakketpost? Dan dient er altijd iemand thuis te zijn om het pakket aan te nemen. Mocht je niet thuis zijn probeert DHL het altijd even bij de buren of ze komen de volgende dag terug. Je ontvangt in beide gevallen een briefje in de brievenbus. Is jouw kado brievenbuspost? Dan hoef je niet thuis te zijn om het te ontvangen.

Is het mogelijk om het kado dezelfde dag te laten bezorgen?
Wil je sneller dan snel? Plaats jouw bestelling voor 11:00 uur en je ontvangt jouw kado diezelfde avond nog. Redjepakketje levert jouw kado tussen 16:00 en 22:00 uur. De kosten van deze service bedragen € 6,95.

Kan ik mijn pakketje volgen?
Zodra je kado wordt verzonden ontvang je per mail de bevestiging van de verzending met daarin de track & trace code. Vanaf 22:00 uur kun je met deze code zien hoe laat jouw bestelling de volgende dag wordt geleverd. Heb je gekozen voor levering op dezelfde dag? Dan ontvang je de track & trace code aan het einde van de middag.

Kan ik kiezen voor een andere afleverdatum en/of adres?
Je kunt de meeste kados laten bezorgen op een datum en/of adres naar keuze. Dit doe je in de tweede stap van de winkelmand onder het kopje 'Bezorging'.

Wat gebeurt er met mijn kado op als ik niet thuis ben?
Heb jij een brievenbuskado besteld? Dan hoef je niet thuis te zijn en levert de postbode het kado door de brievenbus.
Wanneer jouw kado valt onder pakketpost en je bent niet thuis tijdens het bezorgmoment, probeert de bezorger het eerst bij de buren. Lukt dit niet, komt hij de volgende dag nog eens. In beide gevallen ontvang je hiervan een briefje in de brievenbus. Lukt het de volgende dag wederom niet het pakket af te leveren? Dan wordt het kado naar ons teruggestuurd. Neem in dat geval even contact op met de klantenservice.

Tot hoe laat kan mijn kado geleverd worden?
Jouw pakket wordt geleverd tussen 9:00 en 18:00 uur. Specifieke informatie kun je inzien met de track & trace code. Hier zie je ook of de post misschien wat vertraging heeft opgelopen.
Heb je gekozen voor bezorging op dezelfde dag? Dan wordt je pakketje bezorgd tussen 16:00 en 22:00 uur. De bezorger zal bij het bezorgen vragen om te tekenen voor ontvangst.

Kan ik mijn kado in het buitenland laten leveren?
Natuurlijk! Verras vrienden of familie in het buitenland door bij stap 2 in de winkelmand te kiezen voor een ander afleveradres. Op de productpagina zelf kun je al bekijken wat dit betekent voor de verzendkosten en levertijd van jouw kado.

Service & contact

Mijn kado is niet zoals ik gehoopt had, wat moet ik doen?
Super jammer dat we je niet hebben kunnen verrassen met jouw kado. Omdat wij hier net zo van balen als jij willen we dit graag voor je oplossen. Neem daarom gelijk even contact op met de klantenservice via mail, telefoon of chat. Dan gaan we direct op zoek naar een passende oplossing.

Kan ik mijn ontvangen kado nog een keer bestellen?
Ben je zo blij met je kado dat je het nog een keer wilt bestellen? Dat kan! Binnen 6 maanden kun je dezelfde bestelling nog eens laten maken zonder dit via de website te personaliseren. Als je ons het ordernummer van je vorige bestelling geeft via mail, telefoon of chat, regelen wij de rest. Je ontvangt per mail een nieuwe bevestiging met een betaaloptie.

Kan ik het geleverde kado retourneren?
Omdat jouw kado speciaal voor jou is gemaakt, is het niet mogelijk het te retourneren. Ben je toch niet tevreden met het kado? Neem dan even contact op met de klantenservice. Dan kijken we samen hoe we dit op kunnen lossen.

Mijn KadoWereld

Wat is Mijn KadoWereld?
Mijn KadoWereld is de persoonlijke accountservice van KadoWereld. De eerste keer dat je een bestelling plaatst worden je persoonlijke gegevens gevraagd. Deze gegevens slaan we veilig op in een persoonlijk account. Wanneer je de volgende keer bestelt en inlogt, hoeven deze gegevens niet opnieuw ingevuld te worden maar staan ze direct klaar.
Met dit account kun je 24 uur per dag je bestellingen op de voet volgen en je gegevens bijwerken.
Alle gegevens worden vertrouwelijk opgeslagen op de beveiligde server van KadoWereld. Hierbij houdt KadoWereld zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).

Hoe log ik in bij Mijn KadoWereld?
Direct na het plaatsen van je eerste bestelling ontvang je een e-mail met daarin een wachtwoord waarmee je kunt inloggen op Mijn KadoWereld. Inloggen op het account doe je door te klikken op het icoontje ‘Mijn KadoWereld’, rechtsboven op de pagina. Vervolgens kun je jouw gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Eenmaal in het Mijn KadoWereld account kunnen alle gegevens bekeken en gewijzigd worden.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
De opgeslagen gegevens kunnen altijd gewijzigd worden. Hiervoor moet je wel eerst even inloggen. Als de gegevens gewijzigd zijn, wordt gevraagd om een bevestiging ter controle. Wanneer je de gewijzigde gegevens hebt bevestigd, zullen deze in de toekomst automatisch gekoppeld worden aan nieuwe bestellingen.