Help

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden
Klik hier om naar de Algemene Voorwaarden te gaan.
Klik hier om naar de Privacy Statement te gaan.
Klik hier om meer over KadoWereld's maatschappelijk betrokkenheid te lezen.

Bestellen

Kan ik ook een specifieke afleverdatum kiezen?
De meeste van onze kado's kunt u laten bezorgen op een datum naar keuze. Dit kan gedaan worden in de tweede stap van de winkelmand bij het bestellen: ´Klantgegevens invoeren’.

Let op: Onze leverdagen zijn, Dinsdag, Woensdag, Donderdag, Vrijdag en Zaterdag. Het is dus niet mogelijk om uw kado's op Zondag en Maandag te laten bezorgen.

Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
Als u een kortingscode van ons heeft ontvangen, dan kunt u deze in de eerste stap van de winkelmand invoeren. In de winkelmand ziet u onder uw bestelde kado's de knop “+Kadocode?”. Als u hier op klikt komt er een balkje tevoorschijn waar u de kortingscode kunt invoeren. Als u daarna op de knop “Activeer” klikt, dan zal de korting direct verrekend worden.

Indien de kortingscode niet werkt
Mocht uw kortingscode niet werken controleer dan eerst of de code juist is ingevuld, let hierop dat er onderscheid wordt gemaakt tussen hoofdletters en kleine letters. Werkt de kortingscode nog steeds niet, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Weet de ontvanger van wie het kado afkomstig is?
Wij versturen onze kado's altijd “anoniem” naar de ontvanger. Als u dus zelf uw naam niet op het kado zet, zal de ontvanger niet weten van wie het afkomstig is.

Wanneer betaal ik geen verzendkosten?
U betaalt bij ons geen verzendkosten als uw bestelling aan de volgende voorwaarden voldoet:
- het totale bestelbedrag is meer dan €50,00
- de verzending is naar één adres binnen Nederland
- de hele bestelling wordt op dezelfde dag afgeleverd

Wanneer u een bestelling plaatst met kado's met verschillende levertijden of waarbij de bestelling wordt afgehandeld door verschillende leveranciers, dan zal uw bestelling in meer dan 1 keer naar u toe worden verzonden. Hiervoor worden uiteraard slechts 1 keer verzendkosten in rekening gebracht.

Waar kan ik de levertijd van het kado vinden?
Een kado is veelal uit voorraad leverbaar en zullen we zo snel mogelijk bij u bezorgen. Maar het kan zijn dat een kado niet op voorraad is, of dat de voorraad moet worden aangevuld. In beide gevallen wordt dit aangeven op de product pagina van het kado. Als het kado niet op voorraad is staat hier een rood vinkje en de tekst 'Uitverkocht'. In het geval dat een kado niet op voorraad is kan de levertijd langer duren. Voor de meeste kado's geldt voor 22:00 besteld, vandaag verzonden. Voor de meeste gepersonaliseerde kado’s geldt voor 16:00 besteld, vandaag verzonden. Deze levertijd geldt voor levering binnen Nederland. Voor de levertijd van verzending naar andere landen kunt u klikken op de link “verzendkosten” die onder de prijs van het kado vermeld staat.

Wat houdt het kadokaartje in?
De kadokaart is een gratis service van KadoWereld wat u bij de meeste van onze kado's in kunt vullen. Op deze kadokaart kunt u bijvoorbeeld een boodschap voor de ontvanger achterlaten of vermelden van wie het kado afkomstig is. U kunt deze kadokaart invullen in de winkelmand.

Hoe kunnen er leuke kado's besteld worden via onze website?
Zoek een leuk kado uit op de site en volg de aangegeven stappen om het kado te bestellen. Met behulp van deze stappen kan een uniek kado samengesteld worden, geheel naar wens. Wanneer alle stappen doorlopen zijn komt het unieke kado vanzelf in de winkelmand terecht. Als u al uw gegevens, de aflevergegevens en de betaalmethode heeft ingevuld, kunt u uw bestelling afronden en wordt er direct een bevestigingsmail gestuurd naar het e-mail adres dat u ingevoerd heeft.

Ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen, wanneer ontvang ik deze??
Normaal gesproken ontvangt u binnen 5-10 minuten na het plaatsen van de bestelling een bevestigingsmail van ons via de mail. Mocht het zo zijn dat u deze niet heeft ontvangen, dan kan het zijn dat deze in uw ongewenste mail terecht is gekomen. Als u in uw mail klikt op het mapje genaamd: ongewenst, spam of junkmail dan kunt u kijken of onze bevestigingsmail hier terecht is gekomen. Mocht het zo zijn dat onze bevestigingsmail hier ook niet tussen staat, dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Als de status van uw bestelling nog onverwerkt of niet betaald is, dan is het waarschijnlijk nog mogelijk uw bestelling te annuleren. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. U kunt ons tijdens kantooruren telefonisch bereiken op onderstaand nummer: +31(0)111 – 416200 . Of via email: klantenservice@kadowereld.nl.

Wat betekent de e-mail “bestelling alsnog voltooien”?
Als u uw bestelling niet geheel afrondt waardoor er een kado in uw winkelmand blijft staan, dan krijgt u deze e-mail van ons. U kunt er dan voor kiezen om deze bestelling af te ronden via de link in de e-mail. Mocht u de bestelling niet meer willen afronden, dan kunt u het kado gemakkelijk uit de winkelmand verwijderen en zult u hier geen bericht meer over ontvangen. U zult dit wel moeten doen vanaf de computer waarop u het kado in de winkelmand geplaatst heeft. Vanaf een andere computer is dit helaas niet mogelijk.

Betalen

Op welke manier kan ik betalen?
U kunt bij ons op verschillende manieren de betaling van uw bestelling voldoen. Voor een snelle levering kiest u voor een directe betaalmethode, te weten: iDeal, Creditcard, Paypal of achteraf betalen via Klarna. Bij de betaalmethode ‘handmatig overboeken’ duurt de verwerking van de betaling gemiddeld 2 tot 3 werkdagen. Voor zakelijke bestellingen is het ook mogelijk om achteraf te betalen via de betaaloptie op rekening.

Bankgegevens
SWIFT / BIC code: RABONL2U
IBAN Nr.: NL36RABO0160595711 (Rabobank te Zierikzee)

Mochten er nog vragen zijn over de betaalmogelijkheden van KadoWereld, of zijn er nog andere vragen, dan staat op de contactpagina hoe wij te bereiken zijn.

Wordt er een factuur meegestuurd met mijn bestelling?
Wij versturen de factuur van uw bestelling niet mee met het kado, dit omdat onze kado's vaak direct naar de ontvanger gestuurd worden. Wilt u toch graag een factuur van uw bestelling, dan kunt u deze printen via uw account. Als u voor de betaalmethode overboeking of op rekening heeft gekozen wordt deze automatisch meegestuurd met de bevestigingsmail.

Cadeauinformatie

Wassen van textiel
De fotocadeaus textiel zijn met zorg gemaakt met de best mogelijke kwaliteit. Behandel dit product met zorg volgens onderstaande richtlijnen en de producten blijven gegarandeerd lang goed.

In de categorie fotocadeaus textiel zijn de volgende twee soorten textiel te onderscheiden:
- Wit textiel c.q. witte was
- Gekleurd textiel c.q. bonte was

Witte was met opdruk dient op de volgende manier behandeld te worden:
- Wassen op 40°C fijne was / wolwas programma
- Niet in de droger en niet chemisch reinigen
- Geen bleekwasmiddel gebruiken (bonte was)
- Na het wassen over de afbeelding heen strijken om de kleur weer op te laten leven (hoeft niet binnenste buiten)

Gekleurde / Bonte was met opdruk dient op de volgende manier behandeld te worden:
- Wassen op 40°C fijne was / wolwas programma
- Niet in de droger en niet chemisch reinigen
- Geen bleekwasmiddel gebruiken (bonte was)
- Niet over de afbeelding heen strijken (binnenste buiten strijken)

Mijn KadoWereld

Wat is Mijn KadoWereld?
Mijn KadoWereld is de persoonlijke accountservice van KadoWereld. De eerste keer dat er een bestelling geplaatst wordt bij KadoWereld worden er een aantal gegevens gevraagd. De gevraagde gegevens (e-mailadres, naam en adresgegevens) worden hierbij veilig opgeslagen in een persoonlijk account. Wanneer er een volgende keer besteld wordt bij KadoWereld, hoeven deze gegevens niet opnieuw ingevuld te worden maar staan ze direct klaar.

Met dit account kan 24 uur per dag de status van de bestelling, de klantcontacten en de bestel- en betalingsgeschiedenis bekeken worden.

Alle gegevens worden vertrouwelijk opgeslagen op de beveiligde server van KadoWereld. Hierbij houdt KadoWereld zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).

Inloggen
Na het plaatsen van een bestelling bij KadoWereld kan op elk gewenst moment ingelogd worden op Mijn KadoWereld.

Inloggen op het account kan door te klikken op het icoontje van "Inloggen", dit is te vinden rechtsboven in de pagina. Vervolgens wordt er een nieuwe pagina geopend waar een gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld dienen te worden. Dit wachtwoord wordt na het plaatsen van een bestelling toegestuurd via de e-mail. Deze e-mail dient goed bewaard te worden, zodat het wachtwoord altijd terug te vinden is. Tevens kunt u altijd het wachtwoord veranderen of een nieuw wachtwoord aanvragen.

Na het invullen van de gebruikersnaam en het wachtwoord wordt het loginproces vervolgd. Eenmaal in het Mijn KadoWereld account kunnen alle gegevens bekeken en beheerd worden. Tevens kan de status van iedere bestelling bekeken worden. Zowel met betrekking tot de productie, de betaling als het verzenden van de bestelling.

Wijzigen van gegevens
De opgeslagen gegevens kunnen ten alle tijde gewijzigd worden. Hiervoor dient echter wel eerst ingelogd te worden op het Mijn KadoWereld account. Als de gegevens gewijzigd zijn, wordt gevraagd om een bevestiging ter controle. Wanneer de gewijzigde gegevens bevestigd worden, zullen deze in de toekomst automatisch gekoppeld worden aan nieuwe bestellingen.

Status van bestelling

Wat is de status van mijn bestelling?
De status van uw bestelling kunt u bekijken door in te loggen. Hieronder vindt u de betekenis van de verschillende statussen:
Onverwerkt – uw bestelling is goed ontvangen en kan ieder moment in productie genomen worden.
In productie – uw bestelling zit nu in het productieproces.
Geproduceerd – uw bestelling is gemaakt en klaar voor verzending.
Verzonden – uw bestelling is onderweg.
On hold – uw bestelling staat in de wacht. Onze productieafdeling zal proberen deze zo snel mogelijk in productie te nemen. Mochten wij nog vragen hebben of gegevens missen, dan zullen wij contact met u opnemen.
On hold betaling – wij hebben de betaling van uw bestelling nog niet binnen gekregen.
Gereed voor verzending – uw bestelling is gemaakt en klaar om verzonden te worden.
Wacht op spraak – uw bestelling zal geproduceerd worden zodra wij de spraak van u hebben doorgekregen.
Wacht op opmaak – u heeft gekozen voor “later personaliseren”. U kunt via de link die u via de mail van ons ontvangen heeft de opmaak voor uw kado doorgeven.
Ook kunt u ook altijd contact opnemen met onze klantenservice voor de status van uw bestelling.

Kan ik mijn kado terugsturen als ik niet tevreden ben?
Alle niet gepersonaliseerde kado’s kunnen binnen 14 dagen GRATIS aan ons worden geretourneerd, - indien redelijkerwijs mogelijk - ongeschonden, in originele verpakking incl. retourformulier en in een stevige verzenddoos worden geretourneerd.
Zodra de terugzending door ons is ontvangen, geëvalueerd en geaccepteerd is, wordt het restitutiebedrag terugbetaald. Retourbetalingen vinden altijd plaats binnen 5 werkdagen na een bevestiging van uw opdracht en/of ontvangst retour.

Helaas is het niet mogelijk om gepersonaliseerde kado's terug te sturen. Als uw kado echter niet (compleet) of beschadigt geleverd wordt, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is te bereiken via e-mail, chat en telefoon.

Bezorgen

Wanneer kan ik mijn kado in huis verwachten?
U kunt de verwachte afleverdatum van uw kado terugvinden in de bevestigingsmail van uw bestelling die u via de mail heeft ontvangen. Ook kunt u dit terugvinden door in te loggen op de website. Tevens kunt u uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik mijn pakketje volgen?
In de bevestigingsmail van de bestelling kunt u terugvinden of uw kado via brievenbuspost of pakketpost geleverd zal worden. Wordt uw kado via brievenbuspost verstuurd, dan is deze helaas niet te volgen en zal worden afgeleverd door de postbode in de brievenbus. Indien uw kado via pakketpost wordt verstuurd, kunt u de track & trace code van uw bestelling terugvinden in de verzendmail of door in te loggen. Met deze code kunt u op de website www.tracktrace.nl uw bestelling volgen.

Kan ik het kado ook op een ander adres laten bezorgen?
U kunt al onze kado's laten bezorgen op een adres naar keuze. Dit kan gedaan worden in de tweede stap van de winkelmand bij het bestellen: Klantgegevens invoeren. Het is ook mogelijk om daarvoor een ander land van aflevering te kiezen. Dit betekent wel dat uw kado er soms langer over doet en de verzendkosten hoger zijn. Voor meer informatie over de verzendkosten en levertijden vindt u een link bij alle producten.

Wat gebeurt er met mijn kado als ik niet thuis ben?
Als uw kado via brievenbuspost is verzonden, is het geen probleem als u niet thuis bent. De postbode zal het kado dan gewoon via de brievenbus bij u afleveren. Is uw kado via pakketpost verzonden, dan zal de bezorger proberen om het kado bij één van de buren af te leveren. Mocht dit niet lukken, dan zal de bezorger de volgende werkdag nogmaals proberen om het pakket bij u af te leveren. In beide gevallen zult u hierover bericht ontvangen middels een briefje in de brievenbus. Na twee mislukte afleverpogingen zal het pakket naar ons retour gestuurd worden, waarna wij contact met u op zullen nemen.

Wordt er een factuur meegestuurd met mijn bestelling?
Wij versturen de factuur van uw bestelling niet mee met het kado, dit omdat onze kado's vaak direct naar de ontvanger gestuurd worden. Wilt u toch graag een factuur van uw bestelling, dan kunt u deze printen via uw account. Als u voor de betaalmethode overboeking of op rekening heeft gekozen wordt deze automatisch meegestuurd met de bevestigingsmail.

Prijzen, verzendkosten en levertijd
Zodra KadoWereld uw betaling ontvangen heeft, wordt uw bestelling zo snel mogelijk geproduceerd en verzonden. De prijzen, verzendkosten en levertijd binnen Nederland en naar andere landen vindt u op de productpagina en in de winkelmand.

Verzenden
KadoWereld verzendt haar producten via betrouwbare, professionele verzendpartners. Via e-mail wordt u op de hoogte gehouden over de status van uw bestelling.

Mochten er nog vragen zijn over de bezorgmogelijkheden van KadoWereld, of zijn er nog andere vragen, dan staat op de contactpagina hoe wij te bereiken zijn.